close

 

風格這種事,可以說只能意會,很難用文字解釋說明清楚

都說站在巨人的肩膀上可以看得更遠、更廣

那我們就來看看那些普世公認很有自己風格的時尚名人說過的話來一窺什麼事風格,什麼是時尚

首先來看看老佛爺karl lagerfeld說過些什麼值得矽品的話:

fashion is not only about clothes—it’s about all kinds of change.
時尚不僅僅是衣服,還包括各種變化。

 

 

 

 

Work is making a living out of being bored.

工作讓我遠離無聊

 

If you’re in this business and you are scared, then you better do something else.

如果你從事的行業令你誠惶誠恐,那你最好去做別的事。

 

What I love best in life is new starts.

這個世上我最愛的莫過於一個新的開始。

 

I am not a second option person. It is that or nothing. If it is not the way I see it I prefer not to see it.

我無法接受次等的選項,要就是要,不然就是不要,如果不是我想要的那樣子,我寧願不要看到它。

 

If you don’t daydream your life is a nightmare.

你如果不大膽做白日夢,你的人生就是個噩夢。

 

 

Don’t sacrifice yourself too much, because if you sacrifice too much there’s nothing else you can give and nobody will care for you.

不要犧牲自己,因為如果你犧牲的太多,你就沒剩下什麼可以留給自己,也不會有人在乎你。

 

 I sleep seven hours. If I go to bed at two, I wake up at nine. If I go to bed at midnight, I wake up at seven. I don’t wake up before – the house can fall apart, but I sleep for seven hours.

我每天睡七小時。如果我在兩點上床,我會九點醒來。如果我十二點上床,我就在七點醒來,我不會早起。房屋可以倒倒塌,但我就睡七小時

 

Keep the best, forget the rest.

保留最好的,忘記其他。

 

Life isn’t a beauty contest. Intelligence lasts, youth and beauty are seasonal.

人生可不是選美比賽,人的智慧會存續,但青春和美貌則會過季。

 

Youth is an invention of middle-aged people to make others feel older.

青春,是一種中年人的虛構人物,好讓其他人覺得自己更老。

 

There is nothing worse than bringing up the ‘good old days.’ To me, that’s the ultimate acknowledgment of failure.

我痛恨大家所說的懷舊美好時光,這讓現在像是二手貨一樣。

 

You have to like the present; if not your life becomes secondhand, if you think it was better before. Or that it will be better in the future.

你必須活在當下,如果你覺得,從前比較好,或者未來會更好,那都是在過二手的人生。

 

I feel no remorse and no regrets. I have amnesia when it comes to the past.

我從不懊悔或遺憾,每當提起過去,我就患了失憶症。

 

Youthfulness is about how you live not when you were born.

青春代表著你生活的方式,而不是你出生的年代。

 

Luxury is the ease of a t-shirt in a very expensive dress.

奢華是穿著一件昂貴的禮服卻如T恤般輕鬆舒適。

 

Fashion is a language that creates itself in clothes to interpret reality.

時尚是一種在衣服裡創造出來詮釋現實的語言。

 

A respectable appearance is sufficient to make people more interested in your soul.

一個得體的外表總能有效引起別人對於探究你內在靈魂的興趣。

 

Black-and-white always looks modern, whatever that word means. 

黑與白看起來就是「modern」,管它這個字是什麼意思。

 

To say that there is no fashion anymore is ridiculous. The fashion of no-fashion is still fashion. And fashion is a train that waits for nobody. Get on it, or it’s gone.

『再沒有時尚』是荒謬的說法。無時尚的時尚仍然是時尚。而時尚是不會等人的火車,要不快上車,要不它便消失。

 

What is a ‘style’? It starts with breaking away from convention, smashing accepted reality. 

風格是什麼,風格是從打破常規,擊碎已被接受的現實開始。

時尚是什麼?一種生活風格,一種品味概念。

那問題就又出現了,風格又是什麼?  我會說是一種『態度』

所以才會有那句名言:『時尚會改變,但風格永存』

arrow
arrow

    the TrueStory 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()